Direktlänk till inlägg 23 oktober 2012

23 Oktober - Olika datum & längtan!

Av Frida Åhman - 23 oktober 2012 17:00


Jag känner mig otroligt duktig när det gäller rökningen, har inte rökt sen den 9 April och igår var det

28 veckor sen jag slutade :) Jag trodde faktiskt inte först att jag skulle klara det, men här sitter jag rökfri :)

Igentligen ville jag inte sluta, men jag klarade inte av att röka och veta att barnet fick i sig det oxå,

jag fick väldigt dåligt självförtroende när jag hade rökt och det fick mig att sluta rätt snabbt efter att vi fått

veta att vi väntade barn.. Jag rökte exakt i 2 veckor efter att vi fått veta att vi hade ett liv i magen..

Visst två veckor är ändå ganska länge men jag känner mig duktig att jag lyckades sluta så snabbt ändå,

det finns ju dom som röker hela graviditeten men jag klarade verkligen inte av att röka för att jag mådde
så dåligt av att veta vad jag utsatte det lilla livet i magen för.. Och under de två veckorna som jag
ändå rökte i, så rökte jag mycket mindre än vad jag brukade göra.. Jag lyckades inte sluta röka direkt
när vi fått plus på testen för att vi först inte visste hur vi skulle göra och sen blev man så chokad och
trodde inte redigt på det och sånt!

Men nu är jag en stolt gravid tjej i v.35 som inte röker :D


____________________________________________________________________


Och nu är det verkligen inte långt kvar till BF, men nu går tiden verkligen sakta :(

På fredag är det 5 veckor kvar till BF!


Och om man ska gå efter det första BF datumet som vi fick så är det 4 veckor kvar exakt idag!

Jag längtar verkligen tills det är dax att åka in till förlossningen, har hört att många är nervösa och
inte längtar till den dagen för all smärta och så, men jag längtar verkligen efter den dagen och tror att den
dagen kommer att gå jätte bra och ser fram emot det :) Går knappt att beskriva med ord så lycklig är jag!!


Jag hoppas att våran lilla knodd ändå bestämmer sig för att komma lite tidigare, men den får absolut inte

komma ut tidigare om den inte är färdig inne i magen ;) Jag hoppas iallafall att jag slipper att gå över tiden,

alla jag pratat med det om säger att varje dag man går över känns som en evighet!

Och jag som redan tycker att det känns som en evighet tills det är dax, hur ska jag stå ut och klara mig om

jag måste gå över oxå?!


Man försöker ändå att inte tänka på det så mycket, men allt man gör så blir man "drabbad" av magen

och att ha någon som röjjer så i magen gör det oxå svårt att inte tänka på det och längta tills den är ute ;)

Ååh vad man längtar


__________________________________________________________________


Nått mer jag redan längtar efter är snön och all jul känsla :)

Att få julpynta och baka julgodis m.m, åh vad jag längtar!

Och den goda jul maten, mmmh..

Det kommer bli den bästa julafton någonsin, att få fira den tillsammans med sin underbara släkt,

och min egna lilla familj kommer bli helt underbart <3


Nu ska jag kika vidare på facebook och sen kolla på tv och vänta in min bästa sambo :)

Pussss.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Åhman - 8 februari 2013 09:35

Nu lämnar jag bloggplatsen och förflyttar mig till blogg.se Jag heter http://izabellsmamma.blogg.se/ för er som vill fortsätta att följa mig där :) Ha de bra!!     ...

Av Frida Åhman - 30 januari 2013 21:05

  Jaha då var det ett nytt år och jag har faktiskt inte kunnat blogga, då vårat mobila internet tog slut och vi valde att beställa fast bredband ifrån telia när det tog slut, så vi fick ju naturligtvis vänta på att det skulle komma hem och fun...

Av Frida Åhman - 26 december 2012 13:44

  Ännu en gång har jag varit dålig på att uppdatera, men jag har mina skäl ;)Jag skrev och antecknade på datorn istället för att skriva på bloggen när det började närma sig BF,vi vill inte att folk skulle veta när vi skulle åka in och så :) Så jag ...

Av Frida Åhman - 20 november 2012 13:47

Igår efter att K slutat jobba så hjälpte han mig att lägga i lite hårfärg i mitt hår, så nu är jag av med utväxten och det blev brunt istället :) Ville inte ha den "fina" utväxten på förlossningen och på alla kort som man kommer att ta där och...

Av Frida Åhman - 19 november 2012 13:28

  Nu har det varit väldigt dåligt bloggande och uppdateringar här på bloggen, men nu är jag här igen ;) Allt knata på och vi går bara och väntar på att förlossningen ska dra igång nu, inte alls många dagar kvar till BF!! Medans sambon är nervö...

Ovido - Quiz & Flashcards