Alla inlägg under juni 2012

Av Frida Åhman - 30 juni 2012 22:15


Efter att ha jobbat kväll igår och ca 12 timmar idag så känns det verkligen i ryggen och fötterna nu,
så jag tänkte faktiskt att jag skulle krypa ner i sängen snart och hoppas på att det är bättre imon för då har jag en ny jobb-dag framför mig.. Men imon jobbar jag bara 8 timmar och är ledig på måndag så det ska bli skönt att avsluta helgen med en halv jobb-dag och veta att man är ledig på måndag :)


Och imon är det redan den sista juni, tiden springer verkligen iväg och det kommer nog
även denna sommaren göra med känns det som..

Och jag längtar så himla mycket till nästa vecka, det kommer att bli en underbar vecka :)

Måndag - Ledig

Tisdag - Jobba kväll

Onsdag - Jobba kväll

Torsdag - Ultraljud <3
+ jobba kväll

Fredag - Sista jobb dagen innan jag och kenny ta 2 veckors semester tillsammans :)

+ jag går in i v.20 och är då halvägs :D


Så nästa vecka längtar jag extra mycket till :)


Dax att krypa ner i sängen och fortsätta att kolla på filmen på tvn en stund till och sen försöka
sova så man är pigg för imon. Hoppas jag sover bättre inatt än igår, för igår var ett rent helvet :(

Godnatt.

Av Frida Åhman - 29 juni 2012 14:15


Då var det fredag och jag går in i en ny vecka :) Underbar start på helgen, måste jag säga :)

Idag börjar v. 19 och jag har snart gått halvvägs, det är helt sjukt vad tiden går fort!

Men just nu tycker jag det är jätte bra att tiden går fort för man längtar så himla mycket tills h*n tittar ut :D

Men efter det så kan tiden gå sakta ;) Och nästa vecka är det ultraljud igen, underbart !!


Och på nästa ultraljud kan vi få veta könet, om vi vill..

Så jag har en fråga som ni gärna alla gärna få svara på :)

Hur tänker/tänkte ni som varit gravida/är gravid med att ta reda på könet?!

Tog/ska ni ta reda på könet? Kommentera gärna och säg hur ni tänker/tänkte angående det :)

Och ni som inte är gravid kan oxå svara på hur ni skulle göra om ni var gravida ..


Såhär står det om v.19 i min gravid app i mobilen:
Barnet är 13-15 cm långt mellan huvud och stjärt och väger ca 280 gram.

Mjölktänder är klara och anlagen för de permanenta tänderna börjar komma.
Ett fosterfett bildas som skyddar barnets hud.

Du är i vecka 19.

Du är i kalendermåndad 5.

Du är i trimester 2.

Du har 153 dagar kvar till BF.

45.4% av graviditeten har passerat.


Ett kort på mina grav.test

 


Ska slappa lite nu innan kenny kommer hem och det är dax för jobb, men ha en fortsatt toppen dag och helg :)

Kommer uppdateringar ihelgen, så håll utkik!

Pussss.




Av Frida Åhman - 28 juni 2012 20:30


Sitter och kollar på ullared och prata med en kompis på facebook, efter att detta sluta så börjar det en film på tvn som jag ska kolla på, och jag vet inte redigt när kenny kommer hem men det blir nog inte jätte sent :p

Så när han kommer hem blir det lite mys och ladda batterierna inför jobb helgen!

Men den ska nog gå bra hoppas jag :)


Lagade även god mat innan :) Provade den där lax-såsen som går på tv reklam med citron smak ifrån Abba..

Så till den hade jag ju självklart lax och potatis och en god sallad :)
Så ni som tycker om lax och citron så rekomenderar jag att ni bör testa denna sås :)

Strax blir det lite chips och dipp till efterrätt ;p


För en stund sen så kände jag att de rörde sig i magen så då passade jag på att trycka tillbaka på magen,
för jag har läst att om man gör det så kan man känna nått tillbaka..
Så när jag tryckte på magen så kände jag faktiskt att det rörde sig tillbaka :)
Så då gjorde jag om de två gånger till ;p
Sån sjukt jävla underbar känsla när man känner att den rör på sig, det går inte beskriva med ord! <3


Åh jag är så himla sugen på att åka till ullared med, så funderar på att ta en tripp dit nästa månad :)

Men vi få se om det blir nästa månad eller i slutet av sommaren!

Man vill ju gärna slippa en jävla massa folk där ;p haha..



Mina tankar går till dig, jag kan inte sluta tänka på dig A <3

Håller tummarna för att allt ska bli bra, Jag älskar dig !!

 



Av Frida Åhman - 28 juni 2012 13:15


Fick lite ändrade planer idag, men det gör inte så mycket för jag har annat som jag kan göra ändå :)

En kompis skulle ha kommit hit idag och vi skulle fikat och pratat och ha de trevligt,
men hon blev sjuk idag så vi får ta det en annan dag :)
Så idag tänkte jag att jag skulle plugga en massa och sen städa om jag orkar och hinner..

Ikväll ska kenny iväg med jobbet så då tänkte jag att jag skulle ha lite mys här hemma själv :)

Ullared 3 börjar på tvn ikväll, så jag tänkte jag skulle kolla på det och ha lite god mat och chips och dipp till det och bara ha det allmänt lungt och mysigt :)!

Men nu ska jag fortsätta med pluggandet så jag hinner med så mycket som möjligt :)

Pusssss!

Av Frida Åhman - 28 juni 2012 10:15


Idag är det bara en vecka kvar, jag hoppas att tiden kommer att gå fort :) Men det tror jag faktiskt att den kommer att göra för jag jobbar hela helgen och sen är jag bara ledig på måndag nästa vecka så då kommer jag nog inte tänka på de på samma sätt så det blir jobbigt, iomed att jag kommer att vara sysselsatt med jobb ;p
Men jag önskar att man ibland skulle kunna spola fram tiden och även tillbaka ibland, men just nu vill jag att den ska gå snabbare framåt ;) För nästa torsdag ligger jag på den underbara "bänken" som jag har pratat om ;) För då är det dax för ultraljud igen, åh jag längtar så himla mycket tills vi får se vårat lilla hjärta igen :D
Ska verkligen bli hur underbart som helst, jag älskar det! :) <3


Men nu ska jag plugga en stund och sen göra mig iordning, för senare idag kommer det en kompis hit :)

Så då måste jag hinna duscha och göra mig iordning :) Ni får hålla er uppdaterade ifall det kommer ett senare inlägg :D Ha en fin dag!



Av Frida Åhman - 27 juni 2012 17:00


Igår var det ju en jobb-dag för mig och direkt efter jobbet så åkte jag och kenny ut till syster för att saga skulle få busa lite med nikki och så fikade vi lite med tommy :) och sen när vi precis kom hem så kom syster hit så då gick vi och hämtade pizza och hade lite mys här hemma :) Sen blev jag jätte trött efter att ha gått upp tidigt och jobbat så jag kollade klart på bygglov och sen hoppade jag in i duschen och sen la vi oss i sängen så jag orkade inte blogga igår..


Och idag har jag tvättat bara och kollat runt lite på olika lägenheter och så på datorn :) har inte orkat göra nått mer så idag har jag haft en slapp dag :D men jag tänkte jag skulle försöka ta upp skol-böckerna senare så man få lite gjort av det med :) och sen när kenny kommer hem så ska vi prata lite om hur vi ska göra med flytt och lägenhet och allt.. Så det är väldigt många tankar i huvvet nu, så man blir helt slut av att tänka på allt sånt här..  Så jag kan säga att det är väldigt skönt att slappa och bara ta det lungt idag med :)
Så hela denna dagen blir nog rätt lugn :D Och imon är jag ledig oxå, så underbart!!


Ska kolla klart på fångarna på fortet nu och sen kommer nog kenny hem :) Få se om man slänger in ett inlägg senare eller om det blir imon! Ha en fortsatt bra dag! :)

Av Frida Åhman - 25 juni 2012 11:51





Nu har jag suttit och pluggat ett tag och jag gjorde även klart ett moment idag :) Jag måste ju tillägga att detta ämnet är mycket roligare än de förra jag läste, och då är det mycket roligare att plugga med!
För er som har missat det så läser jag även nu i sommar för att jag ska ha mindre kvar att göra sen när bebisen kommit :)


Så nu håller jag på med maten som jag och kenny ska äta när han kommer hem på sin lunch, och efter att han har varit hemma så ska jag duscha och göra mig klar för jobbet vid två :) Och imorgon jobbar jag på morgonen så då hade jag tänkt att jag skulle plugga efter att jag slutat jobba och sen är jag ledig onsdag och torsdag,
för jag har en jobb helg framför mig.. Det är tuffa tider på helgerna inom vården, men jag hoppas att jag ska klara det nu när jag är gravid..


Det är även 11 veckor sen jag slutade att röka och känner mig extremt duktig! Aldrig hållt upp så länge och jag känner inte direkt suget längre heller :) Det kan komma ibland i vissa situationer men jag avstår ändå och tycker inte det är värt att röka för att det inte bara är jag som får i mig skiten längre.. Men jag tog faktiskt ett bloss för typ 3 veckor sen eller nått och det var fruktansvärt äckligt, fyfan säger jag bara!
Så jag hoppas bara att jag inte är så dum och börjar att röka efter att bebisen har kommit ut,
men det skulle inte förvåna mig om jag börja igen sen! Men jag ska verkligen försöka att inte göra det,
för det finns ju absolut inget bra med att röka och jag vill inte att vårat barn ska lukta rök heller..


Nu måste jag fortsätta att göra klart maten här, men ha en toppen dag och kväll! :)





Av Frida Åhman - 24 juni 2012 21:30


Min midsommar helg har varit helt toppen, massa mys med mannen och det förklara ju allt :)

Vi blev till frågade om vi ville med nero-sarna till halmstad, men kenny orkade inte åka iväg och sen har vi ju en hund med, och vi orkade inte med en massa stå hej :p Så vi valde att vara hemma istället och ha mys helg,
och den blev helt underbar.. Kan inte beskriva hur bra den var :D

Vi har haft det jätte mysigt med god mat och massa mys! Jag och kenny hade ju även våran 3 ½ års dag i fredags så helgen blev ju extra mysig.. Längesen man umgicks med kenny såhär mycket och bara kan njuta av att vara med varandra, hur underbart som helst! Så min helg kunde inte bli bättre :D






Måste även berätta att man känner de där "fladdret och kittlandet" i magen ofta nu och många ggr om dagen,  så jag tror verkligen på att det är bebisen som man känner.. och det är en underbar känsla! <3

Massa kärlek till dig min lilla älskling i magen :)



Såhär står det om v.18 i min gravid app i mobilen:
Barnet är nu 12.5 - 14 cm långt från huvud till stjärt och väger ca 250 gram.

Det är en enorm aktiv period för barnet nu, det sparkar, gör grimaser, slår och vrider sig.

Du är i vecka 18.

Du är i kalendermåndad 5.

Du är i trimester 2.

Du har 158 dagar kvar till BF.

43.6% av graviditeten har passerat.


Folk säger till mig att jag ska lägga upp mer kort på min mage.. Så jag lägger in två till kort på min mage,
en är tagen lite längre ifrån och den andra är lite mer in zoomad som ni ser :)


 


Nehe nu tror jag att jag ska väcka min sambo som ligger här jämte i soffan och sover,
så vi kan krypa ner i sängen i stället :) Imon har jag även sovmorgon, för jag jobbar kväll imon :D

Godnatt, och ha en fortsatt bra kväll !!


Ovido - Quiz & Flashcards