Alla inlägg under oktober 2012

Av Frida Åhman - 31 oktober 2012 16:46


Har kommit in i en sån fas där jag sitter och funderar på att klippa av mig mitt långa hår,
men som vanligt så finns tanken där att om jag gör det så kommer jag att ångra mig?!

Men samtidigt vill jag klippa av det för sist jag blonderade det så brände jag av mitt över hår väldigt mycket
så nu ser det ut som att man har löshår i vissa situationer, och det är ju inte så roligt heller!!


Och sen är det ju lite roligare att ha kort hår så man kan göra nått med det,
istället för att ha toffs hela tiden ;)

Så jag funderar på om man ska klippa av det till där över håret är eller om man ska klippa av mer,

eller helt enkelt ha kvar det som det är? Tror verkligen att jag kommer att sakna mitt långa hår
om jag klipper av det!! Men samtidigt växer det ju ut igen, men det tar ju tid :/


Kom gärna med tips och råd om hur ni tycker och hade gjort :)

Alla tips är välkomna, förutom snaggning ;p


Ni ser på min presentations bild hur mitt hår ser ut, klippa eller inte klippa?!


______________________________________________________________________


Hittade även en länk igår som jag måste visa :p

Ibland känns det som att man har såna här rörelser i magen, en livlig bebis där inne :)



Pusss&Kram.



Av Frida Åhman - 30 oktober 2012 15:45


Idag är det exakt 1 månad kvar till BF :)

Inte alls långt kvar nu ju, wiiiie !!
Läängtar verkligen efter den lilla i magen, börja bli jobbigt att bära och gå med magen nu :/

Och igår var den inte alls snäll mot mig, röjjde runt och höll på i magen nästan hela dagen och sova

var ju inte det lättaste heller.. Tog nån timme innan jag lyckades somna pga av hur den röjjde runt,
och nu börja det verkligen bli kraftiga sparka och tryckningar.. Gjorde jätte ont av vissa sparkar !


Idag är det lite lugnare iaf, men gör ont på vissa ställen på magen.. Men det är kanske så för så som den höll

på igår hela dagen, att magen är öm.. Men det gör även ont när man ställer sig upp och går..

Och nu är den lilla igång igen, fast än sålänge är det rätt lugna rörelser :)


Blev as sugen på cornflakeskakor innan, så var bara tvungen att baka det :p

Tur det är så lätt att göra och går rätt snabbt :)


Nu ska jag kolla klart på filmen som går på tvn och vänta på att sambon ska komma hem!!

Håller tummarna för idag oxå :)

Pussss.




Av Frida Åhman - 29 oktober 2012 14:15


Helgen har verkligen varit toppen :)

Kortfattat så har den bland annat beståt av:

- besök hos barnmorskan

- bad/simning

- ångbastu

- mys mat hos mamma & jimman

- tacos mys med älskling

- bröd bak

- städning

- tvättning

- sovmorgon

- mys med hjärtat


MYYYYYS !

<3


Av Frida Åhman - 26 oktober 2012 11:30


Bloggen dumade sig idag, så jag kunde inte lägga in kort :/ Ska försöka göra ett nytt försök senare..


Underbart väder idag, sol & snö :) Så himla mysigt!

Idag ska vi till barnmorskan för kontroll och lyssna på hjärtljud :D

Ska även få ännu en tablett för min trötthet och för hur jag mår, så ska ändå bli skönt att kunna få piggna

till ännu mer :) Vissa dagar är värre än andra, men jag är mycket bättre sen jag började med järntabletterna iaf..

Efter besöket hos barnmorskan så ska vi åka och bada :) Och det ska bli så skönt!!
Sen äta hos mamma & jimman på hemvägen :D


Idag är det bara 5 veckor kvar till BF :D

Det närma sig, men tiden går otroligt sakta!!

Och den lilla i magen börja bli stor och stark nu, det känner man på hur den rör sig där inne och trycker..

Puh, vissa dagar är den helt otrolig.. haha

Längtar så himla mycket efter dig <3


Nu ska jag plocka iordning lite här hemma och plocka ner det vi ska ha med oss :)
Kanske slänger in ett inlägg senare ikväll, beror på hur trött man är när man kommer hem!





Av Frida Åhman - 25 oktober 2012 20:45


Åh idag kom den första snön :)!

Inte bara jag som blev glad när man såg att det snöade, även Saga blev glad :D

Tänkte lägga in ett kort på Saga och snön, men orka inte lägga in kortet nu..


Imon är Kenny ledig, men han ska till jobbet nån timme ändå och sen ska vi till barnmorskan klockan ett

och efter det så ska jag och Kenny iväg på en grejj och sen ska vi till mamma och jimman och äta lite mat :)

Ska bli trevligt :)


Ska strax plocka fram lite kvälls mackor och kolla på lyxfällan på tvn, och sen krypa ner i sängen :)


Blev ett kort inlägg idag men ha en fortsatt bra kväll!

Av Frida Åhman - 23 oktober 2012 17:00


Jag känner mig otroligt duktig när det gäller rökningen, har inte rökt sen den 9 April och igår var det

28 veckor sen jag slutade :) Jag trodde faktiskt inte först att jag skulle klara det, men här sitter jag rökfri :)

Igentligen ville jag inte sluta, men jag klarade inte av att röka och veta att barnet fick i sig det oxå,

jag fick väldigt dåligt självförtroende när jag hade rökt och det fick mig att sluta rätt snabbt efter att vi fått

veta att vi väntade barn.. Jag rökte exakt i 2 veckor efter att vi fått veta att vi hade ett liv i magen..

Visst två veckor är ändå ganska länge men jag känner mig duktig att jag lyckades sluta så snabbt ändå,

det finns ju dom som röker hela graviditeten men jag klarade verkligen inte av att röka för att jag mådde
så dåligt av att veta vad jag utsatte det lilla livet i magen för.. Och under de två veckorna som jag
ändå rökte i, så rökte jag mycket mindre än vad jag brukade göra.. Jag lyckades inte sluta röka direkt
när vi fått plus på testen för att vi först inte visste hur vi skulle göra och sen blev man så chokad och
trodde inte redigt på det och sånt!

Men nu är jag en stolt gravid tjej i v.35 som inte röker :D


____________________________________________________________________


Och nu är det verkligen inte långt kvar till BF, men nu går tiden verkligen sakta :(

På fredag är det 5 veckor kvar till BF!


Och om man ska gå efter det första BF datumet som vi fick så är det 4 veckor kvar exakt idag!

Jag längtar verkligen tills det är dax att åka in till förlossningen, har hört att många är nervösa och
inte längtar till den dagen för all smärta och så, men jag längtar verkligen efter den dagen och tror att den
dagen kommer att gå jätte bra och ser fram emot det :) Går knappt att beskriva med ord så lycklig är jag!!


Jag hoppas att våran lilla knodd ändå bestämmer sig för att komma lite tidigare, men den får absolut inte

komma ut tidigare om den inte är färdig inne i magen ;) Jag hoppas iallafall att jag slipper att gå över tiden,

alla jag pratat med det om säger att varje dag man går över känns som en evighet!

Och jag som redan tycker att det känns som en evighet tills det är dax, hur ska jag stå ut och klara mig om

jag måste gå över oxå?!


Man försöker ändå att inte tänka på det så mycket, men allt man gör så blir man "drabbad" av magen

och att ha någon som röjjer så i magen gör det oxå svårt att inte tänka på det och längta tills den är ute ;)

Ååh vad man längtar


__________________________________________________________________


Nått mer jag redan längtar efter är snön och all jul känsla :)

Att få julpynta och baka julgodis m.m, åh vad jag längtar!

Och den goda jul maten, mmmh..

Det kommer bli den bästa julafton någonsin, att få fira den tillsammans med sin underbara släkt,

och min egna lilla familj kommer bli helt underbart <3


Nu ska jag kika vidare på facebook och sen kolla på tv och vänta in min bästa sambo :)

Pussss.



Av Frida Åhman - 22 oktober 2012 15:45


3 år och 10 underbara månader med min älskling idag!

Älskar dig otroligt mycket och du kommer alltid att finnas i mitt hjärta :)


Du är det bästa som har hänt mig <3

22-12-2008


 

Av Frida Åhman - 21 oktober 2012 19:45



Tänkte skriva och summera om våran helg :)


Efter att jag skrivit det senaste inlägget om fredagen så låg ju jag och Kenny i soffan och myste och vi
fick då ett samtal av Eken om att den nya Johan Falk filmen kommit ut så vi gick ner till han och Ida
och kollade på den :) Efter att filmen var slut så var nog klockan tolv, så vi gick ut en snabbis med
hundarna och sen gick jag och Kenny hem direkt och la oss i sängen och somnade nog ganska fort ;)


När vi vaknade igår så åkte vi ner och köpte frallor och åt en goe frukost och sen låg vi i
soffan ett bra tag och kollade på tvn och bara myste! UNDERBART!

Vi pratade med Eken om att vi skulle tvätta bilarna tillsammans men Kenny blev så trött efter frukosten
så han ville sova i 10 minuter och bad mig att väcka honom, men eftersom han oftast gå upp så tidigt
på veckor dagarna så tänkte jag att han kan få sova lite längre när han väl kan sova längre och jag hade
så mycket energi så jag började att baka igen ;)
Men denna gången bakade jag hallongrottor och cornflakeskakor :) MUMS!


När jag nästan hade bakat klart så kommer det ut en trött Kenny i köket och säger att det luktar gott,

och då blir man väldigt glad att det luktar gott och inte luktar bränt eller äckligt när man står och bakar :)

När jag bakat klart så gick/åkte vi ner till Eken och tvättade bilarna, och när vi vara klara efter att ha
tvättat tre stycken bilar så var klockan rätt mycket så det var bara att gå/åka hem och duscha
och göra sig iordning för vi var ut bjudna till pappa på mat på kvällen :)
Så när vi var klara hemma så åkte vi ut till pappa och åt och det blev även då en sen kväll,
vi var hemma vid ett tiden tror jag så vi la oss i sängen och däckade rätt fort båda två :)


Även idag blev det goe frukost med nya frallor m.m :)

Sen åkte vi upp till Grönelund och gick 1.8 km med hundarna och Eken, kände mig verkligen super duktig att

jag orkade gå den vägen på 1.8 km i graviditets vecka 35.. Tummen upp för mig och en klapp på axlen :)

Och det var inte slut på motion där inte, efter det åkte vi hem och gjorde iordning fika och kaffe och åkte

ut till Stora mosse där vi kollade runt, gick och kollade på björnen och även gick upp i utkikstornet och fikade där :)

Så när vi kom hem sen så var jag rätt trött efter att ha gått så mycket, men känner mig så himla duktig,

först 1.8 km och sen ut och traska på Stora mosse och gå i alla trappor för att komma upp i tornet!


Nyss gjorde jag och Kenny pasta gratäng som vi har mumsat i oss och nu väntar kollar vi på Bingo lotto och

väntar på att Solsidan ska börja :) Sen efter det blir det nog att krypa ner och mysa lite!


Nog skrivet för idag :)

Pusssss.


Ovido - Quiz & Flashcards