Alla inlägg under augusti 2012

Av Frida Åhman - 19 augusti 2012 22:15


Idag var det min älsklings tur att få se och känna att magen rörde på sig, av den lilla knodden <3

Ååh jag blev så himla glad och lycklig när kenny lyckades ha huvudet på magen vid rätt tillfälle :)

Jag känner ju knodden många gånger varje dag och när jag säger till kenny att komma så sluta den :p

Så jag tycker det var jätte roligt att han äntligen lyckades att känna att våran knodd lever runt där inne :)


Kenny bara satte upp huvudet och kollade snopet på mig och log, när bebisen röjde runt ;)

Och iomed att jag har min moderkaka framför bebisen så är det svårare för andra att känna när
bebisen rör på sig utifrån, men idag lyckades vi äntligen! Längtat efter denna dagen <3

Så i början av vecka 26 lyckades kenny att känna våran knodd, tror han hade lyckats att
känna den tidigare om de inte vore för moderkakans placering, för de är en livlig krabat!


Och den "underbara" känslan av att bebisen ligger och trycker vid revbenen blir bara värre och värre,

inget skönt alls, men har insett att det bara är att bita ihop och se glad ut för vi får ju nått fint utav det ändå!


Åh man längtar så himla mycket tills det är dax för henne/honom att komma :)

Men vi har lite saker att checka av först, innan det är dax ;D!


Denna månaden blir det äntligen flytt :D

Vi längtar verkligen till den nya lägenheten, ska bli helt underbart!


Denna helgen har vi varit riktigt duktiga och flitiga, vi har nästan packat ner allt vi kan :)

Iomed att jag inte orka och kan göra så mycket eller inte kan göra vissa saker så passade vi på att göra
det nu när det var helg och kenny var ledig.. För om de blir flytt nästa helg så är vi redo,
och har inte alls mycket kvar att packa ner, så vi ligger ett steg före kan man ju säga :)

Så tummen upp för oss och en klapp på axeln (y)


Men nu ska vi allt mysa ner oss i sängen <3

En ny vecka kommer ju imorron ;)!


xoxo


Av Frida Åhman - 14 augusti 2012 14:45


Idag var vi hos barnmorskan jag och kenny och alla blodvärden och sånt såg jätte bra ut och bebisen mådde
bra och var livlig i magen, när vi skulle lyssna på hjärtljuden så tog det en liten stund innan hon hittade rätt
för den var väldigt livlig idag oxå och ville inte direkt ligga stil men vi lyckades hör på hjärtslagen en stund
och det lät toppen och det var helt underbart att höra dom :)
Så allt såg jätte bra ut idag och iomed att mina värden var så bra så slipper jag fortfarande järn tabletterna
och det är jag så himla glad över att jag slipper, det är inte många som slipper dom sa hon heller.
Men jag är mest glad över att jag slipper dom för att jag har hört från en del att magen
inte blir som den ska av de tabletterna :(


Jag frågade och sa även att jag hade ofta ont i sidan vid revbenen och då sa hon att det kan vara så
att bebisen har nog det som favorit ställe att ligga på och sträcka på sig och så, och då blir det att det gör
så himla ont på mig när den inte flyttar på sig utan ligger där och trycker på ett och samma ställe..
Så det var ändå skönt att höra att det inte var nått farligt iaf :)


Vi fick även en ny tid om 4 veckor och hon frågade om den 12 September passade bra och då kollade
jag och kenny bara på varandra och log/flinade lite åt varandra och sa ja det blir jätte bra..

Och hon såg lite fundersam över varför vi tittade på varandra och fnittrade lite och då sa jag att den dagen

blir jätte bra för kenny fyller år då och jag fyller ju dagen efter :)

Så det kommer bli den bästa födelsedags presenten <3


På fredag ska även jag och kenny har lite egen tid och bara mysa :)

Vi har reserverat platser på bion i jönköping, och vi ska se den efterlängtade filmen "Snabba Cash II"..

Efter bion blir det nog att vi åker hem och fortsätter myset och äter nått gott! <3

Det ska bli en underbar fredag!! :)


Och kontraktet för den nya lägenheten är ju även på skrivit, så himla underbart ska det bli att flytta..

Både jag och kenny längtar väldigt mycket tills vi får flytta in :) Kommer bli super mysigt och mycket

bättre med en större lägenhet än den vi har nu, och med två balkonger ;)!
Vi hoppas på att det blir flytt redan denna månaden :) Håller tummarna!



Nu ska jag kolla igenom lite skolarbeten och vila lite, ha en fortsatt bra dag!



Av Frida Åhman - 10 augusti 2012 11:38


Igår var jag och kenny duktiga och städade hela lägenheten, diskade och tvättade, tummen upp för oss ;)

Sen när vi var klara med det så hoppade jag in i duschen och sen gick vi och handlade för vi skulle åka ut
till min syster och äta tillsammans med dom :) Vi lagade lax med den goda citronsåsen med potatis till!

Så himla gott!! Och efter det blev det glass och ostkaka :) Fast ostkakan hoppade jag över, inget för mig :p

Så det blev ett mysigt avslut på torsdag kvällen :)


Nu sitter jag och väntar på att mamma och syster ska komma hit, för då ska vi åka till jönköping :)

Ska bli så kul att bara umgås med dom idag!


Och imon ska vi åka till stugan och fira lilla farmor som fyllde år igår :)

Hoppas på att de är bättre väder imon för då kan man åka ut tidigare och fiska eller bada:)!


Och idag är det underbara fredag och det innebär en ny graviditets vecka, välkommen v.25 :D

Såhär står det om v.25 i min gravid app i mobilen:

Barnet kan ligga så att det trycker på blåsan vilket gör att du måste gå på toaletten ofta. 

Ditt barn är nu ca 22 cm långt mellan huvud och stjärt (ca 31.8 cm mellan huvud och fötter)
och väger mellan 700-800 gram.

Navelsträngen är tjock och elastisk, den innehåller två artärer och en ven.

För att förhindra att blodkärlen trasslar ihop sig så ligger de inbäddade i en geléaktig massa.

Barnets permanenta tänder bildas och kommer fram när barnet tappar sina mjölktänder i sexårsåldern.

Du är i vecka 25.

Du är i kalendermåndad 6.

Du är i trimester 2.

Du har 111 dagar kvar till BF.

60.4% av graviditeten har passerat.


Kanske slänger in ett inlägg sen senare ikväll om våran dag idag..

Ha en bra dag, xoxo..



Av Frida Åhman - 8 augusti 2012 16:45


Har så himla mycket att se fram emot nu de närmsta månaderna,
att jag skulle kunna leva på min glädje/lycka ;)

Är så himla lycklig och glad över allt som jag har i mitt liv och allt som kommer att hända i mitt liv,

jag har en underbar familj och sambo <3!
Och snart kommer jag att ha min egna lilla familj..

Kan fortfarande inte fatta att det är sant, men det är en underbar känsla :)


Jag är världens lyckligaste!

<3


 




Av Frida Åhman - 2 augusti 2012 15:45


Har varit dålig på att uppdatera som innan men jag har inte så mycket ork just nu och mycket som händer runt omkring än, båda negativa saker och positiva saker.


Men ska verkligen försöka att sätta mig vid bloggen så fort jag orkar, ska även fixa ner bloggplatsen till
min mobil så jag kan blogga ifrån mobilen :) Blir lätt att man inte blogga för att man inte orka ta fram
datorn och sitta vid den länge..


Men jag kan snart komma ut och skriva om lite positiva saker, men ni får vänta nårra dagar till ;)

Mycket förändringar i livet nu, och man längtar så!

Tiden går ju fort som attan nu, redan augusti och denna månaden går väl lika fort som alla andra antar jag,

och sen är de september och både jag och kenny fyller år :) Tänk att de är våran sista födelsedag,
innan bebisen tittar ut.. Det känns väldigt overkligt fortfarande, fast man känner bebisen mycket
oftare och tydligare nu.. Har ioförsig kännt bebisen sen v.17 och kännt de tydliga rörelserna nån vecka..


Ihelgen går vi in i v.24 :D
U N D E R B A R T! <3



Ska nu lägga mig ner och vila lite till :)

Ha en fortsatt bra dag!







Ovido - Quiz & Flashcards