Alla inlägg under juli 2012

Av Frida Åhman - 25 juli 2012 23:41


Idag blir det bara ett väldigt kort inlägg, inte alls pigg och tror jag har fått foglossning :(!

Och det är inte alls skönt kan jag säga, gör svin ont !


Var inne i stan innan en kort sväng med en kompis och köpte våra första bebis kläder!

Så underbart :) Kommer nog kort på de imon.


Var även inne på ikea och köpte lite :) En mycket trevlig dag idag måste jag säga men de får
kroppen lida för nu :/ Och det var ändå inte länge vi var inne i stan, typ max 2 timmar.. :o

Har legat i sängen nårra timmar nu och vilat och ska strax krypa ner under täcket,
och hoppas de blir bättre imon :)


Det får nog bli att kolla upp om simmning, har hört att det ska hjälpa mot foglossning :)


Men nu säger jag godnatt & hoppas ni andra haft en bra dag :)




Av Frida Åhman - 23 juli 2012 10:03


Har fortfarande varit dålig med uppdatering, men nu så är semester slut och kenny har börjat jobba lite
smått och jag ska testa att jobba idag, hoppas verkligen att jag klara av att jobba med min mage och rygg
och allt annat som inte är som det ska! Men idag få jag bevis på om jag klara av att jobba mer eller inte,
och det ska ändå bli skönt att få veta om man klara det eller inte..


Och imon är det ingen vanlig dag för det är min underbara Sagas födelsedag, hurra hurra hurra!

Min lilla Saga blir 2 år imon så jag och sambo har köpt ett stort ben till henne som hon ska få imon :)

Och sen har vi även tänkt att vi ska köpa en ny matställning till henne när vi ska in till stan nästa gång,
och vi är så himla glada för vi tror att vi äntligen har hittat Sagas favorit mat. Hon har ätit dåligt ett tag
och vi har testat olika sorters mat men de har inte varit nått som har passat direkt förutom frollic
men de är ju mer som godis så de ska hon få när hon är duktig istället för att ha det som mat..
Men nu har vi hittat en sort som heter "doggy professional extra aktiv" och den gillar hon verkligen,
hon äter upp varje portion hon får och verkar ändå vilja ha mer, så nu hoppas jag bara att hon fortsätter
såhär och sköter sig med maten för hon behöver det :)

Och jag hade blivit så himla glad om vi äntligen har hittat den maten hon vill ha!


Nu när jag och kenny har varit lediga i två veckor tillsammans så har vi inte gjort så där jätte mycket, vi har varit iväg lite grann men det underbaraste är att vi har varit tillsammans så mycket och lagt tid på varandra!

Det var evighetersen vi umgicks såhär mycket så det var verkligen jätte skönt och underbart <3

Önskar att man kunde haft det så jämt, men de går ju inte direkt men jag är så himla lycklig av att ha kenny
vid min sida, jag kan verkligen inte beskriva hur underbart det är!! Men han gör min dag och mitt liv :)

Och när man tänker på hur vårat liv ser ut och med allt som kommer att hända de närmaste så
sitter man bara och ler och känner hur jävla lycklig man är och hur bra man har det med honom!!
Kommer aldrig lämna honom, han är mitt liv <3
 Det finns så mycket vi ser fram emot nu, men ska inte gå in på detaljer om allt nu,
men de kommer nog för eller senare :) Så för er som vill veta, så får ni hålla koll på min blogg ;)

__________________________________________________________________________________


Tiden går så himla fort nu för tiden oxå, jag är redan inne i vecka 22 !

Såhär står det om v.22 i min gravid app i mobilen:

Ditt barn är ca 19 cm långt mellan huvud och stjärt och väger ca 500 gram.

Barnet både sover och är vaken, det har en egen dygnsrytm.

När du vilar är barnet kanske som mest livlig. Den del av hjärnan som tillverkar hjärnceller
fram till att barnet är fött utvecklas mycket nu.

Du är i vecka 22.

Du är i kalendermåndad 5.

Du är i trimester 2.

Du har 129 dagar kvar till BF.

53.9% av graviditeten har passerat.


Har tyvärr inget kort på magen inlagt på datorn nu, så lägger upp ett nytt kort på magen en annan dag :)




Nehe nu hade jag tänkt att vila lite så man är utvilad och klara av att jobba ikväll!

Ha en bra dag, det kommer en uppdatering ikväll eller imon om min jobb dag idag..




Av Frida Åhman - 14 juli 2012 14:39






Nu har det inte blivit nått bloggande på ett tag men jag har faktiskt inte prioriterat det nu,

iomed att min sambo har semester nu så känner jag att jag hellre umgås så mycket som möjligt med honom för att han jobbar så mycket annars så jag tar verkligen all tid jag kan få med honom nu :) Men jag ska ändå försöka att bättre mig nu och försöka att slänga in ett inlägg varje dag, kan ju vara kul att skriva lite om vad vi gör och hittar på nu under semestern oxå :)


Iveckan har vi varit hos läkaren och det gick bra, allt var som det skulle och bebisen mådde bra..

Men min läkare trodde att det var sammandragningar som orsakade min magvärk, och hon sa att det var normalt men att jag skulle ta de lite lungt och inte glömma bort att vila.. Och nu när jag har semester nästa vecka med så hoppas jag på att det ska bli bättre och inte värre med både mage och ryggen, så att jag kan börja jobba igen :)
Men vi få se hur det blir med det! Det är ju faktiskt inte så jätte skönt att jobba med värk och jag har
inte så mycket ork heller så jag håller tummarna på att det ska bli bättre nu :D


Och igår var vi med Tobbe, Dess och lille Aaron i Borås Djurpark hela dagen..

Väldigt kul och trevligt :) Och det kommer deffinitivt att göras om!

Men efter ett tag så kändes det verkligen i fötterna och hela kroppen att man hade gått, och på kvällen när vi kom hem så var jag helt slut.. Men jag och kenny hade lite mys så det var skönt :)


Bebisen i magen är ju inte alltid så snäll mot sin mamma heller :/

H*n har börjat att trycka ihop mina organ och det gör väldigt väldigt väldigt ont kan jag säga!

Inget man önska någon, inte ens sina värsta fiende, så ont gör det :/


Idag har jag och kenny varit jätte duktiga :)

Vi har diskat, städat hela lägenheten, bäddat rent i sängen, dammat och plockat iordning och
städat hela bilen! Det låter inte så mycket, men allt tar verkligen sin tid och jag hatar att stressa och fuska
när man ska göra det fint :) Och vi gick ändå inte upp förrens vid nio och åt frukost och tog det lungt innan vi började med allt.. Och nu ska jag skynda mig att göra mig klar, för vi ska åka iväg till farmor och farfar och
fira lilla farfar som fyller år idag :D Grattis!! <3


Men nu hinner jag inte att skriva mer, måste göra mig klar för att åka..

Så jag få återkomma senare ikväll när vi kommit hem ifrån firandet :)

Ha en bra dag!





Av Frida Åhman - 5 juli 2012 13:00


Idag ringde klockan tidigt, och verken jag eller hunden gillade det.. Men det var bara att gå upp och duscha och ta ut Saga och ge henne frukost, sen kom sambon hem och vi åkte mot Värnamo för att besöka sjukhuset :)

Jag var nervös i bilen ner till sjukhuset för att jag har haft ont i magen och tänkte att tänk om allt inte ser bra ut nu och att det är nått fel :/ Men barnmorskan sa att allt såg jätte bra och att den växte som den skulle och alla organ va som det skulle, så det var en underbar känsla att höra det :)
Så jag behöver nog inte oroa mig så mycket för läkarbesöket nästa vecka, om att det inte ska se bra ut..
Bebisen har det bra iallafall och det är huvudsaken! :)


Men allt såg som sagt jätte bra ut och den var redan 20 cm lång :)

Men barnmorskan sa att detta är det sista ultraljudet man gör om inte sin egna barnmorska bokar
in en på ett till och säger till att man borde göra ett till för att se så allt se bra ut!
Så detta kanske var sista gången som vi såg vårt lilla liv på skärmen innan den tittar ut..

Men man blir otroligt lycklig av att ligga där och se allt, och få veta att allt är jätte bra och att den ha de bra där inne! Man blir så himla glad inombords och spricker nästan av glädje :)


Efter ultraljudet leta vid upp lilla A och kollade hur hon mådde och hade det efter allt, och hon mådde bra
och såg pigg ut efter allt hon har gått igenom :) Hon blev så glad när vi kom dit och visade upp korten
på lilla bebisen! Hon är otroligt stark för sin ålder och hon kämpar på otroligt bra :)
Älskar dig och kämpa på! <3


När vi lämnade sjukhuset så åkte vi förbi systers jobb för att säga hej och visa korten :)

Hon jobbar i värnamo och det ligger ändå på vägen hem för oss..

Hon blev med glad för att vi kom förbi och visade upp korten :)


Nu har man varit hemma nån timme och ska vila lite och sen ska jag diska och fixa iordning lite här
hemma om min rygg vill samarbeta idag, annars få gubben ta det när han slutar jobba!
Men nu har ni fått en liten uppdatering om min dag och imon går vi in i v. 20 :D Så himla underbart!
Och jag ska ju självklart dela med mig av de nya korten vi fick idag :)


 
 

Ha en bra dag :)




Av Frida Åhman - 4 juli 2012 12:00





Igår bestämde jag mig för att jag skulle ringa till min barnmorska, dock hatar jag att de har en sån där datoriserad sak, när man ska trycka in sitt person nummer och nummer så ringer de upp.. Jag ringde till dom vid 09.00 och de ringde inte upp förrens vid 13.40, så det var lite jobbigt och tråkigt och vänta på att de skulle ringa upp för jag skulle ha jobbat igår med vid fyra.. Men undertiden jag väntade på att de skulle ringa upp så pratade jag med en kompis om detta och hon sa att hon inte tyckte att jag skulle jobba den dagen och vänta tills jag pratat med barnmorskan, så jag ringde upp till mitt jobb och sa som det var och sa att jag väntade på att min barnmorska skulle ringa upp och de förstod dom helt och hållet och det är så himla skönt med såna som förstår en och hoppas på att det skulle bli bättre och lösa sig istället för att bli sura som de flesta bruka bli annars när man sjukanmäler sig..


När barnmorskan sen ringde så berättade jag mina problem om att jag har ont i ryggen och får mer ont i ryggen när jag arbetar och att jag fått ont i magen när jag arbetat oxå, och iomed att jag arbetar inom vården så är det väldigt tunga lyft och mycket böjande på ryggen.. Så hon sa att jag skulle få åka till en läkare nästa vecka och att jag är sjukskriven fram till måndag iaf och ska vara hemma och ta det lungt och sen att läkaren få avgöra om jag blir sjukskriven tills bebisen kommer eller hur det blir med det.. Då blev jag lite paff av de hon sa men accepterade det och tänkte att det är ju bäst att kolla upp det så att allt är som det ska efter att man har haft ont i magen och ryggen värker, så jag ringde upp till mitt jobb sen igen och sa vad barnmorskan sagt och de va lika förstoda nu som innan och hoppades att allt skulle vara bra med bebisen och att jag skulle vila och sånt nu..



Jag hoppas ju att jag kommer kunna jobba igen och att allt är bra med bebisen där inne, men iomed att jag får mer ont i ryggen när jag jobbar och med min vanliga tur så blir det la inte så..
Och att min rygg typ låser sig ibland :/
Men jag kommer inte heller göra nått som kan skada barnet så det är helt upp till hur den mår med :)



Men imon är det ultraljud så då får vi se vårat lilla hjärta iaf, längtar så himla mycket !!

Ska bli underbart :) Och vi ska även hälsa på lilla A imon med :) <3



Nu ska jag lägga mig och vila och kolla på tv, men nu har ni fått en liten uppdatering iaf..

Vet inte om det kommer nån mer uppdatering idag, få se om det blir nån mer idag annars
kommer det en garanterat imon :)






Av Frida Åhman - 1 juli 2012 20:53





Helt slut i fötterna och ryggen nu efter jobb helgen, så det ska bli otroligt skönt att vara ledig imon :)

Maten är klar så sitter bara och väntar på att kenny och saga ska komma hem, sen ska vi mumsa lax med citron sås och potatis och sen blir det mys resten av kvällen :) Ta i igen det man har missat ihelgen :)

Och måste tilläga att jag sov mycket bättre inatt fast det inte var jätte många timmar men mycket bättre än natten innan det iaf så jag är nöjd och glad för det :D
Och hoppas på att jag kan sova lika dant om inte bättre nu inatt..



Upptäckte även att jag hade 511 stycken besökare sen jag startade min blogg den 15 juni, helt otroligt glad blir man när man ser att det är så många som läser den :) Väldigt tråkigt att besöks statistiken inte uppdaterar och fungerar som den ska på sidan..  Jag tyckte att det såg ut att det skulle vara för lite läsare när jag såg antalen besökare per dag, så då räknade jag ihop det för skojjs skull för att se om det var jag som kunde va fel eller sidan, men det var sidan som inte kunde räkna ;) haha.. När jag startade bloggen så tänkte jag att jag skulle försöka komma upp i 100 besökare innan juni månad var slut, så jag blev väldigt chockad när jag såg att det var 511 besökare !! Men jag vill tacka alla som läser min blogg, och tycker att det är otroligt kul :) Så TACK så mycket :)!


Nu ska vi äta och sen mysa, få slänga in ett inlägg imon igen :) Ha en bra kväll!







Ovido - Quiz & Flashcards